menu szukaj
tygodnik internetowy ISSN 2544-5839
nowe artykuły w każdy poniedziałek
tytuł monitorowany przez IMM i PSMM
zamknij
banner OOO Przekaż Datek

8.04.2019 Fotografia prasowa

Dron dla fotografa

KF

Współczesna praca fotografa często wiążę się z wykorzystaniem dronów. Dają one bowiem olbrzymie możliwości wykonywania zdjęć, które bez ich wykorzystania byłyby dla nas po prostu niemożliwe do wykonania. Aby jednak dron rzeczywiście był nam pomocny, musimy starannie przemyśleć jego wybór.

Dron dla fotografafot. megadron.pl/WhitePress

Ujęcia lotnicze


Kupując drona, zyskujemy możliwość wykonywania ujęć lotniczych, tak, jeśli chodzi o kręcenie filmów, jak też „pstrykanie” pojedynczych zdjęć. Mamy tu możliwość nie tylko wykonywania zdjęć z wysokości, ale także uzyskiwanie ujęć z zakresu 360 stopni dookoła obiektu czy fotografowania miejsc trudno dostępnych, gdzie nie bylibyśmy w stanie samodzielnie się dostać. Dodatkowo dron przyda nam się przy standardowych zleceniach czy wykonywaniu usługi kręcenia ślubów lub innych podobnych wydarzeń.

Kiedy kupujemy swojego pierwszego drona, który ma być dla nas pomocą w wykonywaniu zawodu, zastanówmy się przede wszystkim czy będziemy w stanie pilotować go odpowiednio i dostosować jego prace do naszych potrzeb. Jeśli jesteśmy osobą całkowicie początkującą w zakresie pilotażu, to wybierzmy drona, który posiada wiele funkcji ułatwiających obsługę. Chodzi tu o modele, które zostały wyposażone w funkcje zawisu urządzenia nieruchomo nad obiektem czy automatycznego powrotu do bazy.

Kamera


Kluczowym pojęciem jest też oczywiście kamera. Ta powinna umożliwiać nagrywanie filmów w minimalnej rozdzielczości 3840 x 2160 pikseli. Warto też oczywiście zwrócić uwagę na rozdzielczość matrycy, możliwość zmiany czasu otwarcia migawki, czy obecność trybu seryjnego robienia zdjęć. Sam dron musi być też wyposażony w gimbal. To on bowiem gwarantuje nam, że ujęcia będą płynne i nie doświadczymy tutaj niepożądanych drgań oraz poruszeń.

REKLAMA

Musimy też określić czy chcemy, żeby dron zabierał na pokład nasz aparat. Jest to oczywiście bowiem możliwe, ale wtedy urządzenie musi mieć odpowiedni udźwig, w innym przypadku ryzykujemy, że dron po prostu nie wystartuje albo co gorsza dojdzie do wypadku, gdzie konsekwencją będzie utrata sprzętu. Niestety takie możliwości oznaczają znaczne podrożenie naszego urządzenia i musimy się tutaj liczyć z wydatkiem nawet kilku lub kilkunastu tysięcy złotych.

Ładowanie


Trzeba też koniecznie zwrócić uwagę na czas pracy drona na jednym ładowaniu. Im dłużej jest on w stanie bez konieczności ładowania przebywać w powietrzu, tym większe mamy możliwości. Najtańsze modele przebywają w powietrzu ledwie kilka minut i jest to często zbyt krótki czas, żeby złapać odpowiednie ujęcie czy nakręcić jakikolwiek sensowny film. Modele ze średniej półki, kosztujące nieco ponad dwa tysiące złotych, mogą przebywać w powietrzu około trzydziestu minut i dla osoby początkującej czas ten wydaję się optymalny.

Dron, zwłaszcza na początku, najpewniej zaliczy kilka bezpośrednich starć z otoczeniem czy mało precyzyjnych lądowań. Dobrze więc, by był wykonany z wytrzymałych materiałów – i to kolejne ważne kryterium decyzyjne. Jeśli będzie produkowany przez dobrą, znaną firmę to mamy możliwość wymiany poszczególnych części. Kiedy kupimy tani dron firmy krzak to może się okazać, że pierwsza stłuczka będzie oznaczała koniec kariery naszego modelu.

Artykuł powstał przy współpracy z MegaDron.pl


Udostępnij znajomym:

dodaj na Facebook prześlij przez Messenger dodaj na Twitter dodaj na LinkedIn

PRZERWA NA REKLAMĘ

Zobacz artykuły na podobny temat:

Fotografia prasowa - co to znaczy

Janusz Wójtowicz
Fotografia prasowa może być sztuką, musi jednak wtedy odpowiadać tym warunkom. Dobry fotoreporter prasowy zawsze dąży do uzyskania dzieła sztuki, choć nie zawsze jest to do osiągnięcia.

Czym powinien się charakteryzować profesjonalny statyw?

euro.com.pl
Odpowiednia kompozycja, idealnie ostre ujęcia czy efektowne fotografie nocne — jeśli marzy Ci się wyczarowanie zdjęć z wyższej półki, warto zdecydować się na wysokiej jakości statyw do aparatu. Bez tego sprzętu trudno mówić o profesjonalnej fotografii, dlatego powinien wyposażyć się w niego każdy, kto myśli o karierze w tej branży. Zobacz, jakie cechy wyróżniają dobry statyw do aparatu. [artykuł partnera]

Kiedy można nazwać się fotografem?

CEWE
Najprostszą odpowiedzią wydaje się być „Kup aparat”. Mawiają jednak, że przecież nie każdy chłop z widłami to Posejdon… Idąc tym tokiem myślenia, nie każdy posiadacz aparatu to fotograf. Przygotowaliśmy 8 podpowiedzi, które mogą zbliżyć Cię do nazywania się fotografem.

Czy opłaca się zamawiać zdjęcia biznesowe?

portret24.pl
Dobrze wykonana sesja zdjęciowa staje się wizytówką firmy i odróżnia ją od konkurencji. W dobie internetu, kiedy każde przedsiębiorstwo musi działać w social mediach by nie zginąć, dobre zdjęcia są podstawą. [artykuł sponsorowany]

Fotoreporter i jego prawa

Dorota Majka
Kiedy zdjęcia należą do fotoreportera, a kiedy do gazety, dla której pracuje? Czy wydawca ma prawo do wielokrotnego wykorzystania fotografii? Jak podpisywać zdjęcia?

Fotorelacja z eventu w wykonaniu profesjonalisty

artykuł sponsorowany
Fotografia eventowa to znacznie więcej niż tylko zwykłe dokumentowanie wydarzenia. To sztuka uchwycenia emocji, gestów, chwil i szczegółów, które sprawiają, że każde wydarzenie staje się niezapomniane. Tylko dobry fotograf poradzi sobie z tym zadaniem.

Fotosłownik

Janusz Wójtowicz
Od autobracketingu (AEB), przez Internal focusing (IF), do ultrasonic motor (USM). Słownik pojęć przydatnych każdemu fotoreporterowi.

więcej w dziale: Fotografia prasowa

dołącz do nas

Facebook LinkedIn X Twitter Google RSS

praca w mediach

Wydawca, influencer
Whitepress Dziennikarz
oferty mediów lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich Więcej

reklama

rectangle Broń.pl
Dwornik.pl • szkolenia • warsztaty • marketing internetowy

zarabiaj

Zarabiaj przez internet

więcej ofert



Reporterzy.info

Dla głodnych wiedzy

Nasze serwisy

Współpraca


© Dwornik.pl Bartłomiej Dwornik 2oo1-2o24