menu szukaj
tygodnik internetowy ISSN 2544-5839
nowe artykuły w każdy poniedziałek
tytuł monitorowany przez IMM i PSMM
zamknij
Czytaj gazety  PDF. Na kmputerze, czytniku, tablecie i smartfonie.

20.11.2017 Marketing i PR

Widoczność reklam w polskim internecie. 30 miliardów emisji w miesiąc

Gemius

We wrześniu 2017 roku polskim internautom korzystającym z komputerów osobistych i laptopów wyemitowano ponad 30 mld reklam – to średnio 1,3 tys. na jednego użytkownika sieci. 52 proc. tych kreacji zostało wyświetlonych w polu widzenia internauty i były tam widoczne przez średnio 11 sekund. Dowiedz się więcej o skuteczności różnych formatów reklamowych z najnowszej analizy Gemiusa.

Gemius sprawdził, jak kształtuje się kluczowy wskaźnik efektywności reklamy online – viewability, czyli widoczność reklamy w polu widzenia użytkownika – dla takich formatów jak wideo, display oraz reklam tekstowych. Przeanalizował efekty, jakie pod tym względem osiągały kreacje emitowane w mediach społecznościowych (social), na stronach WWW (standard) oraz w wyszukiwarce (search), a także jak długo internauci korzystający z komputerów osobistych i laptopów mieli z nimi kontakt.

Wideo liderem na stronach WWW


Spośród reklam emitowanych na stronach WWW (poza mediami społecznościowymi) najdłużej w polu widzenia użytkownika pozostają reklamy wideo.

  • Blisko trzy czwarte spotów (72 proc.) wyświetlano w polu widzenia internautów i znajdowały się tam średnio przez 15,64 s. Połowa reklam graficznych wyświetlanych na standardowych stronach WWW (51 proc.) znajdowała się w polu widzenia internautów i pozostawała tam średnio przez 10,25 s.
  • Reklamy tekstowe, które znalazły się w polu widzenia użytkowników sieci, to niespełna jedna trzecia (32 proc.), a kontakt z nimi wyniósł średnio 9,6 s.

Wyższy wskaźnik viewability dla reklam tekstowych zanotowano w wyszukiwarkach internetowych – 71 proc. i 8,22 s.

Viewability reklam w Polsceźródło: Gemius

– Najdłużej w polu widzenia pozostają reklamy typu display w mediach społecznościowych i standardowe wideo emitowane między innymi w serwisach VoD. Obserwujemy ogromną różnicę w czasie oglądania reklam wideo w zależności od rodzaju stron internetowych: filmy reklamowe w serwisach społecznościowych oglądane są średnio niewiele ponad 5 sekund, podczas gdy na pozostałych stronach WWW prawie trzy razy dłużej, bo aż 15,64 sekundy – zauważa Marta Wiercińska, ekspert Gemiusa. – Reklamy wideo w mediach społecznościowych są też częściej wyświetlane poza polem widzenia internauty. Analizując viewability reklam w serwisach społecznościowych, widać ogromną rozbieżność pomiędzy wideo a display. Średni czas oglądania dla reklam wideo to około 5 sekund i prawie 18 sekund dla reklam display. Reklamy wideo w serwisach społecznościowych są też w większym odsetku wyświetlane poza polem widzenia internauty niż reklamy display.

Graficzne social media


W mediach społecznościowych najlepiej pod względem viewability wypadły reklamy banerowe. Trzy czwarte z nich (74 proc.) wyświetlanych było w polu widzenia użytkowników, a czas kontaktu z reklamą to średnio 17,78 s. Reklamy tekstowe emitowane w serwisach społecznościowych w ponad dwóch trzecich przypadków (67 proc.) ukazywały się w polu widzenia internautów i znajdowały się tam średnio przez 10,06 s. Natomiast spoty wideo przy zbliżonej widoczności (65 proc.) zanotowały niemal o połowę krótszy czas oglądania – 5,38 s.

Popularność formatów reklamowychźródło: Gemius

Przy ocenie viewability Gemius korzysta ze standardu IAB, według którego za widziane reklamy display uznaje te, których 50 proc. pikseli (dla reklam wielkoformatowych 30 proc.) znajduje się w polu widzenia przez 1 s. Z kolei w przypadku reklamy wideo 50 proc. pikseli musi się znajdować w polu widzenia przez minimum 2 s odtwarzania filmu reklamowego.

Firma Gemius poddała analizie dane z września 2017 roku zebrane wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów. To kolejny w ostatnich dniach raport, poświęcony zagadnieniu viewability. Niedawno wyniki badania na ten temat - Viewability Benchmark Report - opublikowała również firma Meetrics.

Udostępnij znajomym:

dodaj na Facebook prześlij przez Messenger dodaj na Twitter dodaj na LinkedIn

PRZERWA NA REKLAMĘ

Zobacz artykuły na podobny temat:

Komu i dlaczego PR jest potrzebny w 2023 roku?

Katarzyna Bil
Jeżeli zastanawialiście się nad kondycją branży public relations, to uspokajamy. Na zachodzie bez zmian. Branża rozwija się dynamicznie dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu na konsulting, komunikację działań ESG czy storytelling.

Na czym polega i jakie korzyści daje oklejanie samochodów?

Błażej Cieślar
Popularność, jaką zyskało oklejanie samochodów, można tłumaczyć kilkoma zaletami takiego zabiegu. Najczęściej jednak decydujemy się na taki krok przy zarysowaniu karoserii lub przy chęci zmiany koloru naszego pojazdu. Sprawdźmy, co zyskamy na oklejeniu pojazdu i czy warto to w ogóle robić. [artykuł sponsorowany]

Jak pracuje się z agencją reklamową. Badanie brief4U.com

Pamela Tomicka
Tylko nieco ponad 11 proc. zapytanych marketerów przyznało, że to co dostaje od agencji reklamowej jest zgodne z założeniami oferty. Pozostali badani mieli znacznie więcej zastrzeżeń - wynika z badania platformy przetargowej dla usług reklamowych, brief4U.com.

Terapia przez muzykę. Dzieci z kliniki Przylądek Nadziei rapują o raku

Klaudia Smolarska-Kulej
Beztroskie dzieciństwo przerwane mrożącą krew w żyłach diagnozą, miesiące spędzone w szpitalu, ból i nadzieja. To wszystko znajdziemy w utworach, które rapują mali pacjenci z wrocławskiej kliniki onkologicznej Przylądek Nadziei. Teksty piosenek napisali sami, a wszystko po to, by lepiej uporać się z chorobą.

#JedenOdeMnie. Kampania viralowa, promująca pomaganie

Klaudia Smolarska-Kulej
Co piąty podatnik nie przekazuje 1% podatku potrzebującym. Najczęściej wynika to z braku wiary, że można w ten sposób realnie pomóc albo z niewiedzy, że ma się taką możliwość. Dlatego Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” po raz drugi zaprasza do udziału w wyzwaniu i kampanii społecznej #JedenOdeMnie.

Firma odpowiedzialna społecznie. Ten wizerunek się opłaca

RINF
Polacy i Hiszpanie najchętniej w Europie kupują od firm odpowiedzialnych społecznie - wynika z raportu Global State of the Consumer Tracker, opracowanego pod koniec czerwca przez ekspertów firmy doradczej Deloitte.

Marketing w grach. Gaming jako nośnik reklamowy

Gameset, BARD
Rewolucja kulturowa gamingu jako pierwszego immersyjnego medium trwa od lat i teraz obserwujemy jej apogeum. Przy premierze Cyberpunk 2077, gry, o której tylko między listopadem a grudniem 2020 dotarła do przeszło 1,1 miliarda internautów, czyli 24% wszystkich.

więcej w dziale: Marketing i PR

dołącz do nas

Facebook LinkedIn X Twitter Google RSS

praca w mediach

Wydawca, influencer
Whitepress Dziennikarz
oferty mediów lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich Więcej

reklama


Dwornik.pl • szkolenia • warsztaty • marketing internetowy

zarabiaj

Zarabiaj przez internet

więcej ofert



Reporterzy.info

Dla głodnych wiedzy

Nasze serwisy

Współpraca


© Dwornik.pl Bartłomiej Dwornik 2oo1-2o24