22.10.2011 Rynek medialny
Telewizja internetowa. Monitory wypierają telewizory
Bartłomiej Dwornik, fragment raportu Media Online, Interaktywnie.com, wrzesień 2010
Badania pokazują, że choć wideo w sieci ciągle jeszcze przegrywa z tradycyjną telewizją pod kątem ilości czasu przy nim spędzanego, to jednak ten czas się znacząco zwiększa.
Choć telewizja jako medium jest wśród internautów popularniejsza nawet niż sam internet – codziennie, według StarTrack ogląda ją 77 procent internautów, podczas gdy każdego dnia z sieci korzysta tylko 48 procent jej zdeklarowanych użytkowników – to jednak wyraźnie widać, że internauci poświęcają jej mniej czasu. Osoby, które z Internetu nie korzystają, codziennie patrzą w telewizor średnio 4 godziny i 9 minut. Internauci – przeszło godzinę krócej. Co więcej, aż 6 procent użytkowników sieci w ogóle nie ma telewizora.
Być może go nie potrzebują, skoro telewizja coraz śmielej i z coraz lepszym skutkiem wkracza do sieci. Co trzeci internauta, przebadany w tym roku przez Gemius, Grupę RMF i TVP w ramach badania „Audio i wideo w sieci” stwierdził, że z telewizją online miał już kontakt.
Branża jest przekonana, że przekaz wideo to przyszłość internetu i wraz z rosnącą przepustowością łączy, rosnąć będzie popularność internetowej telewizji.
- Popularność zdobywają obecnie seriale oraz cykliczne programy internetowe. Nie wydaje mi się by teledyski i krótkie filmiki były tym co zdominuje w dłuższym czasie rynek wideo w sieci. Wierzę w niszowe, wyspecjalizowane telewizje internetowe oraz dedykowane sieci seriale i programy – przewiduje Tomasz Karwatka, dyrektor zarządzający firmy Divante, dostarczającej rozwiązania wideo dla firm.
Przewidywany rozwój wypadków ma mocne uzasadnienie. Ubiegłoroczne badanie poświęcone serialom telewizyjnym "Telewizja bez telewizorów?", autorstwa Centrum Badań nad Kulturą Popularną SWPS oraz Zespołu Badań i Analiz Gazeta.pl pokazało, że choć zdecydowanie dominuje oglądanie seriali w telewizji - deklaruje je 80 procent badanych - to łącznie już 39 procent respondentów dociera do tego typu rozrywki za pośrednictwem internetu. Najczęściej - z samodzielnie pobieranych z sieci plików wideo.
Znamienne jest jednak to, że w grupie odbiorców do 24 roku życia odsetek e-widzów, deklarujących że oglądanie seriali związane jest z internetem wynosi aż 87 procent. Przed telewizorem, zgodnie z ramówką, zasiada tylko 66 procent badanych.
PRZERWA NA REKLAMĘ
Zobacz artykuły na podobny temat:
Rynek mediów cyfrowych w Polsce. Prognoza na lata 2012-2016
Katarzyna Forycka
Do 2016 roku globalne wydatki na rozrywkę i media przekroczą 2 biliony dolarów. Rynek polski będzie rósł szybciej niż Europa Zachodnia, osiągając w 2016 roku wartość 12,7 miliarda dolarów.
Najczęstsze błędy w polskim internecie. Raport NadWyraz.com
Maciej Piotrowski
Analiza objęła 182 błędy językowe za okres 12 miesięcy. Łączna liczba otrzymanych i przeanalizowanych błędów wyniosła 4 481 361. Oprócz tradycyjnych błędów językowych pierwszy raz w historii analizie poddano tzw. memobłędy (np. somsiad, hora curka). Internauci dziennie publikowali 11 055 błędów, co oznacza błąd co 8 sekund!
Prognozy dla rynku mediów i rozrywki. Cyfryzacja i mobile
Roksana Gowin
Globalny rynek mediów i rozrywki w najbliższych 5 latach będzie rósł w tempie 5% rocznie, osiągając w 2018 roku wartość 2,2 bln dolarów - zapowiadali w 2014 roku eksperci PwC. Polski rynek miał rosnąć w tempie 3,7% i w 2018 roku będzie warty 12,6 mld dolarów.
Radiowe stacje numeryczne. Dla miłośników zagadek i kryptografii
Krzysztof Fiedorek
Nadają z pozoru bezsensowne ciągi cyfr i liter, czasem krótkie, zaszyfrowane wiadomości. Zdarzają się i takie, które między kodowanym przekazem nadają muzykę. Albo propagandowe przekazy. Radiostacje numeryczne od stu lat są zagadką, nad którą głowią się radioamatorzy i tropiciele tajemnic. Co o nich wiemy?
Radiowi fanatycy. Oto, kto słucha radia przez jedną trzecią doby
Bartłomiej Dwornik
Już co piąty słuchacz spędza ponad 8 godzin dziennie przy radioodbiorniku - wynika z danych badania Radio Track. Od początku roku takich zagorzałych radiosłuchaczy przybyło o 300 tysięcy.
Media skazane na internet?
Katarzyna Ogórek
Telewizja i prasa jakie znamy umrą najdalej za cztery lata – prorokuje guru nowych technologii, George Gilder. Podkreśla jednocześnie, że wpływa na to niewątpliwie agresywną ekspansję Internetu.
Popularność treści gamingowych w polskim internecie. Badanie IQS
Karolina Kałużyńska
63% osób w badanej grupie graczy w wieku 9-55 ogląda przynajmniej jeden polski kanał gamingowy. To niemal 11 milionów osób z populacji graczy w Polsce szacowanej przez IQS w badaniu "Game Story" na 17 284 000 osób.